Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFredman, Traci
InstitutionPearson
TitelAltering the Prosodic Features of Motherese to Promote Joint Attention in Language-Delayed Children. EBP Briefs. Volume 12, Issue 1
Quelle(2017), (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterParent Child Relationship; Speech; Suprasegmentals; Attention; Infants; Toddlers; Language Impairments; Language Acquisition; Mothers
AbstractClinical Question: For children ages birth to 3 years diagnosed with a language delay or disorder, to what extent does the prosodic component of motherese aid in establishing joint attention (JA)? Method: Systematic Review. Study Sources: ASHA, Web of Science, CINAHL, MEDLINE, EBSCO, PubMed, PsycINFO, and ERIC. Search Terms: motherese, infant directed speech (IDS), child directed speech (CDS) AND parent child interaction OR joint attention OR engagement. Number of Included Studies: 4. Primary Results: Infants benefit from the use of motherese, including altered prosody and lexical content, to promote language development and engagement in JA. Conclusions: Motherese is a register used by mothers to gain attention with their children. JA is a pivotal skill used by infants to aid in communication. There is limited evidence that suggests a relation between the prosody used in motherese and infants' subsequent JA engagement. Further research is needed that specifically examines the prosodic aspects of motherese that are beneficial to language development. (As Provided).
AnmerkungenNCS Pearson, Inc. 5601 Green Valley Drive Bloomington, MN 55437. Tel: 800-627-7271; Fax: 800-232-1223; Web site: https://www.pearsonclinical.com/language/ebp-briefs.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: