Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGertenbach, Ryan; Bos, Beth
TitelThe Use of Student-Created Dynamic Models to Explore Calculus Concepts
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (38th, Tucson, AZ, Nov 3-6, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCalculus; Mathematical Concepts; Mathematical Models; Mathematics Instruction; Student Attitudes; Mathematics Achievement; Educational Technology; Technology Uses in Education; High School Students; Rural Schools; Student Evaluation; Pretests Posttests; Scores; Statistical Analysis; Quasiexperimental Design; Texas
AbstractMultiple representations, multiple modalities, and technology can be helpful in the understanding of mathematical concepts when used in an appropriate manner (Shah & Freedman, 2003; Goldman, 2003), but this alone does not account for the student benefits of creating and using dynamic models over teacher generated graphs to construct connections between representations. By uncovering the dynamic nature of mathematics, calculus becomes more transparent as relationships and patterns emerge. The struggle to understand becomes worthwhile and rewarding for students as they create and observe the action of a dynamic mathematical object. This study shows an improvement in attitude, and academic achievement when students develop dynamic mathematical object to understand calculus and poses new questions to explore. [For the complete proceedings, see ED583608.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: