Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeMott-Quigley, Megan
TitelThe Classroom as Contact Zone: Translanguaging and Critical Literacy Development in a Beginning ESOL Class for Adults
Quelle(2018), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Literacy; Adult Education; English (Second Language); Language Teachers; Observation; Reflection; Research; Literacy Education; Journal Writing; Code Switching (Language); Bilingualism; Monolingualism; Action Research; Inquiry; Interaction; Teacher Researchers; Personal Narratives; Second Language Learning; Classroom Environment; Critical Literacy; Scaffolding (Teaching Technique); Massachusetts
AbstractThis paper documents a year in the life of an ESOL adult literacy teacher. It is a work of narrative inquiry, an examination of reflective teaching in action. As such, it includes commentary on the cycle of observation, reflection, research, and action. In particular, this narrative examines the relationship between literacy practice and transcultural communication in the classroom. The teacher-researcher analyzes classroom observations, student work, lesson materials, and her teacher journal. She shares her experiences with Community Language Learning, critical and basic literacy instruction, and translanguaging. Her work illustrates the ways in which the classroom is a meeting place--a contact zone between and among teacher and students and their understandings of the world in which they are living and learning together. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: