Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoroudi, Shayan; Brunskill, Emma
TitelThe Misidentified Identifiability Problem of Bayesian Knowledge Tracing
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (10th, Wuhan, China, Jun 25-27, 2017).
Quelle(2017), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBayesian Statistics; Research Problems; Statistical Analysis; Models; Learning; Prediction; Markov Processes; Identification; Probability; Goodness of Fit
AbstractIn this paper, we investigate two purported problems with Bayesian Knowledge Tracing (BKT), a popular statistical model of student learning: "identifiability" and "semantic model degeneracy." In 2007, Beck and Chang stated that BKT is susceptible to an "identifiability problem"--various models with different parameters can give rise to the same predictions about student performance. We show that the problem they pointed out was not an identifiability problem, and using an existing result from the identifiability of hidden Markov models, we show that under mild conditions on the parameters, BKT is actually identifiable. In the second part of the paper, we discuss a problem that has been conflated with identifiability, but which actually does arise when fitting BKT models, "semantic model degeneracy"--the model parameters that best fit the data are inconsistent with the conceptual assumptions underlying BKT. We give some intuition for why semantic model degeneracy may arise by showing that BKT models fit to data generated from alternative models of student learning can have semantically degenerate parameters. Finally, we discuss the potential implications of these insights. [This article was published in: Proceedings of the 10th International Conference on Educational Data Mining, Wuhan, China, June 25-27, 2017 (p143-149).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: