Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCambly, Heather N.; Bragg, Debra D.
InstitutionIllinois University, Office of Community College Research and Leadership
TitelReforming Transfer to Meet the Needs of "Post-Traditional" Transfer Students: Insights from Credit When It's Due
Quelle(2016), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTransfer Policy; Community Colleges; College Transfer Students; Educational Practices; State Programs; Reverse Transfer Students; Educational Change; State Policy; Context Effect; Arkansas; Colorado; Florida; Hawaii; Maryland; Michigan; Minnesota; Missouri; New York; North Carolina; Ohio; Oregon; Georgia; Tennessee; Texas; Arizona
AbstractIn 2012, the Credit When It's Due (CWID) initiative was launched by the Funders Collaborative to "encourage partnerships of community colleges and universities to significantly expand programs that award associate degrees to transfer students when the student completes the requirements for the associate degree while pursuing a bachelor's degree" (Lumina Foundation, 2012, n.p.). By 2014, 16 states had become part of this initiative. Research for this brief situates reverse credit transfer in the larger context of transfer in the 15 CWID states (Arkansas, Colorado, Florida, Hawaii, Maryland, Michigan, Minnesota, Missouri, New York, North Carolina, Ohio, Oregon, Georgia, Tennessee, and Texas) that signed on to the initiative in 2012 and 2013. By providing examples of how transfer is changing in selected CWID states, the authors illustrate the ways transfer reform evolves through improved alignment, data sharing, and interinstitutional relationships. (ERIC).
AnmerkungenOffice of Community College Research and Leadership. 51 Gerty Drive Room 129, Champaign, IL 61820. Tel: 217-244-9390; Fax: 217-244-0851; e-mail: occri@uiuc.edu; Web site: http://occrl.illinois.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: