Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTipton, Elizabeth; Pustejovsky, James E.
InstitutionSociety for Research on Educational Effectiveness (SREE)
TitelSmall-Sample Adjustments for Tests of Moderators and Model Fit in Robust Variance Estimation in Meta-Regression
Quelle(2015), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRandomized Controlled Trials; Sample Size; Effect Size; Hypothesis Testing; Regression (Statistics); Robustness (Statistics); Mathematical Models; Simulation; Statistical Bias; Sampling; Economics; Hierarchical Linear Modeling; Meta Analysis
AbstractRandomized experiments are commonly used to evaluate the effectiveness of educational interventions. The goal of the present investigation is to develop small-sample corrections for multiple contrast hypothesis tests (i.e., F-tests) such as the omnibus test of meta-regression fit or a test for equality of three or more levels of a categorical moderator. Drawing on work that addresses related, simpler problems and special cases of cluster-robust variance estimation, the authors develop three small-sample tests based on different approximations to the distribution of a robust Wald test statistic. In the remainder of the study, the authors describe their modeling assumptions, proposed tests, and some initial simulation result. These approximations are drawn from a wide array of areas within statistics, ranging from econometrics to survey sampling. The paper presents both new analytic work describing these small-sample corrected test statistics and the results of a large simulation study that compares these potential solutions, as well as a discussion of the implications of our findings for practice. Tables and figures are appended. (ERIC).
AnmerkungenSociety for Research on Educational Effectiveness. 2040 Sheridan Road, Evanston, IL 60208. Tel: 202-495-0920; Fax: 202-640-4401; e-mail: inquiries@sree.org; Web site: http://www.sree.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: