Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVoß, Lydia; Schatten, Carlotta; Mazziotti, Claudia; Schmidt-Thieme, Lars
InstitutionInternational Educational Data Mining Society
TitelA Transfer Learning Approach for Applying Matrix Factorization to Small ITS Datasets
[Konferenzbericht] Paper presented at the International Conference on Educational Data Mining (EDM) (8th, Madrid, Spain, Jun 26-29, 2015).
Quelle(2015), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTransfer of Training; Intelligent Tutoring Systems; Statistics; Probability; Matrices; Foreign Countries; Mathematics; Experiments; Performance; Prediction; Data Collection; Fractions; Task Analysis; Germany
AbstractMachine Learning methods for Performance Prediction in Intelligent Tutoring Systems (ITS) have proven their efficacy; specific methods, e.g. Matrix Factorization (MF), however suffer from the lack of available information about new tasks or new students. In this paper we show how this problem could be solved by applying Transfer Learning (TL), i.e. combining similar but not equal datasets to train Machine Learning models. In our case we obtain promising results by combining data collected of German fractions' tasks (517 interactions, 88 students, 20 tasks) with their nonexact translation of a previously American US version (140 interactions, 14 students, 16 tasks). In order to do so we also analyze the performance of MF based predictors on smaller ITS' samples evaluating their usefulness. [To view the complete proceedings, see ED560503.] (As Provided).
AnmerkungenInternational Educational Data Mining Society. e-mail: admin@educationaldatamining.org; Web site: http://www.educationaldatamining.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: