Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeming, David J.; Yuchtman, Noam; Abulafi, Amira; Goldin, Claudia; Katz, Lawrence F.
InstitutionCenter for Analysis of Postsecondary Education and Employment (CAPSEE)
TitelThe Value of Postsecondary Credentials in the Labor Market: An Experimental Study. A CAPSEE Working Paper
Quelle(2014), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEmployer Attitudes; Postsecondary Education; Credentials; Academic Degrees; Public Colleges; Proprietary Schools; Selective Admission; Education Work Relationship; Labor Market; Salaries; Business Administration Education; Allied Health Occupations Education; Resumes (Personal); Job Applicants; Regression (Statistics); California; Florida; Illinois; New York
AbstractWe study employers' perceptions of postsecondary degrees using a field experiment. We randomly assign the sector and selectivity of institution to fictitious resumes and send them to real vacancy postings on a large online job board. According to our results, a bachelor's degree in business from a for-profit "online" institution is 22 percent less likely to receive a callback than a similar degree from a non-selective public institution. Degrees from selective public institutions are relatively more likely to receive callbacks from employers posting higher-salaried jobs, suggesting that employers value college quality and the likelihood of a successful match when contacting applicants. "Measuring Job Quality by Collecting Job Title-Specific Salaries" is appended. (As Provided).
AnmerkungenCenter for Analysis of Postsecondary Education and Employment. Teachers College, Columbia University, 525 West 120th Street Box 174, New York, NY 10027. Tel: 212.678.3091; e-mail: capsee@columbia.edu; Web site: http://capseecenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: