Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLelgemann, Reinhard; Singer, Philipp; Walter-Klose, Christian; Lubbeke, Jelena
TitelConditions Supporting the Inclusion of Children and Teenagers with Physical Disabilities
Quelle(2012), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterResearch Projects; Physical Disabilities; Foreign Countries; Inclusion; Mainstreaming; Adolescents; Children; Regular and Special Education Relationship; Multiple Disabilities; Literature Reviews; Surveys; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Parent Attitudes; Special Schools; Attitude Measures; Attitudes toward Disabilities; Germany
AbstractThe article presents the main results of a 2 year research project on appropriate conditions for the inclusion of physically and multiple disabled pupils in German schools. The research project consists of three parts: A synthesis of all national and international empirical studies published during the last 40 years (Walter-Klose, 2012), 84 interviews with teachers, parents and students with experiences in inclusive settings and a survey of the experiences, opinions and attitudes of more than 4000 students, parents and teachers, involved in education in inclusive, special and general schools. The results of the studies stress the importance of the perception of the individual needs of students with physical and complex disabilities and the necessity for schools to adapt education and school organisation when inclusive schooling should succeed. (Contains 4 pictures, 1 table, and 2 footnotes.) [The research project was commissioned by the Landschaftsverband Rheinland. This article is a translation of a publication in the "Zeitschrift fur Heilpadagogik", a German journal for special education. Citation: Lelgemann, R., Singer, P., Lubbeke, J. & Walter-Klose, Ch. (2012). Qualitatsbedingungen schulischer Inklusion fur Kinder und Jugendliche mit dem Forderschwerpunkt Korperliche und Motorische Entwicklung. Zeitschrift fur Heilpadagogik, 63 (11), 465-473.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: