Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKezar, Adrianna; Frank, Vikki; Lester, Jaime; Yang, Hannah
InstitutionUniversity of Southern California, Los Angeles. Center for Higher Education Policy Analysis.
TitelFAQs II
Quelle(2008), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigher Education; Student Financial Aid; Program Design; Tax Credits; Eligibility; Educational Finance; Grants; Federal Aid; State Aid; Money Management; Low Income Groups; Paying for College; Family Financial Resources; Educational Policy; Program Descriptions; Caseworker Approach; Costs; Federal Programs; Federal Legislation; Maine; New Mexico; Oregon
AbstractIn their paper entitled "Why should postsecondary institutions consider partnering to offer (Individual Development Accounts (IDAs)?" the authors reviewed frequently asked questions they encountered from higher education professionals about IDAs, but as their research continued so did the questions. FAQ II has more in-depth questions and answers for higher education practitioners as they begin working with education IDAs. This paper presents questions and answers to topics related to IDA including: (1) Funding Specifics; (2) Eligibility; (3) Account Information; (4) 529s; (5) Tax Credits; (6) Education IDA Specifics; (7) Low-Income; (8) Program Design; (9) Financial Education; (10) Match; and (11) Financial Aid. (ERIC).
AnmerkungenCenter for Higher Education Policy Analysis (CHEPA). University of Southern California, Rossier School of Education, 3470 Trousdale Parkway, Waite Phillips Hall 701, Los Angeles, CA 90089-4037. Tel: 213-740-7218; Fax: 213-740-3889; e-mail: chepa@usc.edu; Web site: http://www.usc.edu/dept/chepa
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: