Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKirby, R. Lee; Smith, Cher; Billard, Jessica L.; Irving, Jenny D. H.; Pitts, Janice E.; White, Rebecca S.
InstitutionRehabilitation Engineering and Assistive Technology Society of North America (RESNA)
TitelTraining a Parent in Wheelchair Skills to Improve Her Child's Wheelchair Skills: A Case Study
Quelle(2010), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMothers; Caregivers; Congenital Impairments; Training; Parents; Assistive Technology; Parent Education; Hypothesis Testing; Skill Development; Preadolescents; Physical Disabilities; Program Effectiveness; Scores; Simulation
AbstractWe tested the hypothesis that training a parent in wheelchair-user and caregiver wheelchair skills would improve the child's wheelchair skills. We studied an 11-year-old girl with spina bifida and her mother. The mother received 4 training sessions averaging 42.5 minutes per session, over a period of 3 weeks. The total pre-training and, 4 weeks after completion of the parent-training sessions, post-training performance Wheelchair Skills Test (WST 4.1) scores for the child were 66% and 69%, for the mother as a simulated wheelchair user were 69% and 84% and for the mother as a caregiver were 93% and 100%. Both the mother and the child perceived the training to be beneficial. This case study suggests the potential for parent training to benefit their children's wheelchair skills abilities. (As Provided).
AnmerkungenRESNA. 1700 North Moore Street Suite 1540, Arlington, VA 22209. Tel: 703-524-6686; Fax: 703-524-6630; Web site: http://www.resna.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: