Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRijmen, Frank
InstitutionEducational Testing Service
TitelMeasuring Multidimensional Latent Growth. Research Report. ETS RR-10-24
Quelle(2010), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTests; Statistical Analysis; Models; Measurement; Data Collection; Computation; Item Response Theory; Graphs; Probability; Markov Processes
AbstractAs is the case for any statistical model, a multidimensional latent growth model comes with certain requirements with respect to the data collection design. In order to measure growth, repeated measurements of the same set of individuals are required. Furthermore, the data collection design should be specified such that no individual is given the same item twice, while at the same time allowing for common items over time so that different measurement occasions can be linked. An example of such a data collection design is presented. A computational challenge arises due to the high dimensional nature of a multidimensional latent growth model. Not only are there multiple dimensions within each measurement occasion, but insofar not all individuals change at the same rate for a given construct, that construct will also give rise to multiple dimensions over time. Fortunately, the computational burden can be overcome insofar as one is willing to incorporate assumptions on the latent structure, such as a bifactor or higher order structure within measurement occasions, and the assumption that the construct at a particular time point is independent of the construct at all previous time points given the construct at the immediately preceding time point (first order Markov assumption). (Contains 16 figures and 1 table.) (As Provided).
AnmerkungenEducational Testing Service. Rosedale Road Mailstop 19R, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-921-9000; Fax: 609-734-5410; Web site: http://www.ets.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: