Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMillimet, Daniel L.; Tchernis, Rusty
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelEstimation of Treatment Effects without an Exclusion Restriction: With an Application to the Analysis of the School Breakfast Program. NBER Working Paper No. 15539
Quelle(2009)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Programs; Nutrition; Breakfast Programs; Context Effect; Children; Obesity; Public Policy; Monte Carlo Methods; Computation; Simulation; Guidelines; Identification
AbstractWhile the rise in childhood obesity is clear, the policy ramifications are not. School nutrition programs such as the School Breakfast Program (SBP) have come under much scrutiny. However, the lack of experimental evidence, combined with non-random selection into these programs, makes identification of the causal effects of such programs difficult. In the case of the SBP, this difficulty is exacerbated by the apparent lack of exclusion restrictions. Here, we compare via Monte Carlo study several existing estimators that do not rely on exclusion restrictions for identification. In addition, we propose two new estimation strategies. Simulations illustrate the usefulness of our new estimators, as well as provide applied researchers several practical guidelines when analyzing the causal effects of binary treatments. More importantly, we find consistent evidence of a beneficial causal effect of SBP participation on childhood obesity when applying estimators designed to circumvent selection on unobservables. (As Provided).
AnmerkungenNational Bureau of Economic Research. 1050 Massachusetts Avenue, Cambridge, MA 02138-5398. Tel: 617-588-0343; Web site: http://www.nber.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: