Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Scientific Council on the Developing Child
TitelThe Effects of Early Reading with Parents on Developing Literacy Skills. Science Briefs
Quelle(2007), (2 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEarly Reading; Low Income Groups; Mothers; Disadvantaged Youth; Emergent Literacy; Vocabulary Development; Language Skills; Child Development; Reading Aloud to Others; Parent Role; Parent Child Relationship; Young Children; Early Intervention; Language Acquisition
Abstract"Science Briefs" summarize the findings and implications of a recent study in basic science or clinical research. This brief reports on the study "Mother-Child Bookreading in Low-Income Families: Correlates and Outcomes during the First Three Years of Life" (H. Raikes, B. A. Pan, G. Luze, C. S. Tamis-LeMonda, J. Brooks-Gunn, J. Constantine, L. B. Tarullo, H. A. Raikes, and E. T. Rodriguez.) A study of lower-income mothers with children in Early Head Start shows that reading to very young children even before children have begun to identify letters can form an important foundation for vocabulary development and language skills later in life. [Study Title and Authors: Raikes, H., Pan, B. A., Luze, G., Tamis-LeMonda, C. S., Brooks-Gunn, J., Constantine, J., Tarullo, L. B., Raikes, H. A., & Rodriguez, E. T. (2006). Mother-child bookreading in low-income families: Correlates and outcomes during the first three years of life. "Child Development" 77:924-953.] (ERIC).
AnmerkungenNational Scientific Council on the Developing Child. Available from: Center on the Developing Child at Harvard University. 50 Church Street 4th Floor, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-496-0578; Fax: 617-496-1229; e-mail: developingchild@harvard.edu; Web site: http://www.developingchild.harvard.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: