Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCao, Zhongjun; Forgasz, Helen; Bishop, Alan
TitelA Comparison of Perceived Parental Influence on Mathematics Learning among Students in China and Australia
[Konferenzbericht] Paper presented at the Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (29th, Melbourne, Australia, Jul 10-15, 2005), v2 p209-216.
Quelle2 (2005), S.209-216 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Mathematics Education; Parent Influence; Mathematics Achievement; Matrices; Australia; China
AbstractThis paper explores levels of perceived parental influence on mathematics learning among over 700 students in China and Australia. Students in China had stronger perceived parental influences than students in Australia, and while students in China, Chinese speaking students in Australia, and other language speaking students in Australia demonstrated similar levels of perceived parental influence, these three groups of students had higher levels of perceived parental influence than English speaking students in Australia. Possible reasons for the similarities and differences found are discussed. Component matrix and Eigenvalues of the items for the Perceived Parental Influence scale are appended. (Contains 3 tables and 1 note.) [For complete proceedings, see ED496859.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: