Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowen, Roger W.; Cotter, William R.
InstitutionAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges, Washington, DC.
TitelOur Model for Effective Governance
Quelle13 (2005) 5, (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1068-1027
SchlagwörterTrust (Psychology); Interaction; Trustees; Governing Boards; Governance; Faculty College Relationship; College Faculty; Participative Decision Making; Collegiality; College Presidents; Higher Education; Maine
AbstractGoverning boards have the authority to make many decisions for colleges and universities, but authority itself is built on trust and respect, and those two attributes can be established only over time and through human interaction. In this article, the authors describe shared governance at Colby College, and how it has helped to promote mutual trust and respect between trustees and faculty members despite differing perspectives and the fact that some trustees and administrators might view faculty participation as a challenge to their authority. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges. 1133 20th Street NW Suite 300, Washington, DC 20036. Tel: 800-356-6317; Tel: 202-296-8400; Fax: 202-223-7053; Web site: http://www.agb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: