Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLennon, Tiffani
InstitutionEducation Commission of the States, Denver, CO.
TitelYouth Legislative Engagement Initiative: An Overview of Effective Strategies to Design, Implement and Sustain Youth Legislative Initiatives. ECS Policy Brief
Quelle(2006), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterVoting; Legislators; Democracy; Citizenship Education; Citizen Role; State Government; Models; Goal Orientation; Partnerships in Education; Student Participation; Citizen Participation; Youth; State Legislation; Public Policy; California; Maine; Michigan; New Hampshire; Oregon; South Carolina; Wisconsin
AbstractThe nation faces a youth citizenry that is disengaged and lacks the necessary knowledge, skills and dispositions to participate in and carry out their civic duties. This ECS Policy Brief summarizes the state-level goals and accomplishments of the Youth Legislative Engagement project and is intended for state policymakers, education leaders and youth engagement advocates. Recommendations build cooperation between state legislators and students to enable students to develop civic competencies to contribute to our democracy now and in the future. This brief outlines a sustainable course of action, which will reverse the current trend of youth disengagement. The recommendations are based upon successful models found in Maine and Michigan and the experiences that have been implemented in the six partnering states. (Contains 3 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenEducation Commission of the States. ECS Distribution Center, 700 Broadway Suite 1200, Denver, CO 80203-3460. Tel: 303-299-3692; Fax: 303-296-8332; e-mail: ecs@ecs.org; Web site: http://www.ecs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: