Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKatz, Irvin R.; Xi, Xiaoming; Kim, Hyun-Joo; Cheng, Peter C. H.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelElicited Speech from Graph Items on the Test of Spoken English[TM]. Research Reports. Report 74. RR-04-06
Quelle(2004), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Format; English; Test Items; Language Proficiency; Language Processing; Cognitive Theory; Graphs; Speech; Scores
AbstractThis research applied a cognitive model to identify item features that lead to irrelevant variance on the Test of Spoken English[TM] (TSE[R]). The TSE is an assessment of English oral proficiency and includes an item that elicits a description of a statistical graph. This item type sometimes appears to tap graph-reading skills--an irrelevant construct; TSE raters report that many examinees perform worse on this item type than they do on the other 11 items in the test. We adapted a cognitive theory of graph comprehension to predict the degree to which TSE graph items tap irrelevant skills such as graph reading. Through analyses of existing TSE data as well as an experiment, we show how the theory provides specific, empirically justified recommendations on the construction of graph items that minimize the influence of extraneous skills. (Contains 7 tables, 9 figures, and 8 notes.) (Author).
AnmerkungenEducational Testing Service. Rosedale Road Mailstop 19R, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-921-9000; Fax: 609-734-5410; Web site: http://www.ets.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: