Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Edmund W.; Frede, Ellen; Irvine, Jacueline Jordan
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelAffirmative Student Development: Closing the Achievement Gap by Developing Human Capital. ETS Policy Notes Volume 12, Number 2, Spring 2004
Quelle(2004), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEconomically Disadvantaged; Teaching Methods; Academic Ability; Student Development; Human Capital; Academic Achievement; African American Education; Preschool Education; African American Teachers; African American Students; Seminars
AbstractThis issue of ETS Policy Notes focuses on highlights from the ETS African American Education Seminar. The day-long event, which drew more than 100 education and public affairs professionals, assessed the challenges facing African Americans in all levels of education, including access to high-quality prekindergarten, elementary, secondary, and postsecondary education; the progress made in closing the achievement gap; and the challenges facing colleges and universities in their efforts to enroll, retain, and graduate these students. Three of the presentations are highlighted in this issue of ETS Policy Notes. They include: (1) Affirmative Student Development: Closing the Achievement Gap by Developing Human Capital, (2) Closing the Gap at the Starting Gate: Why the Court Ordered Preschool Education; and (3) African American Teachers' Perceptions of Their Role as Teachers of African American Students: The Unexamined Variable. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenPolicy Information Center, Mail Stop 19-R, Educational Testing Service (ETS), Rosedale Road, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-734-5694; e-mail: pic@ets.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: