Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGraw, Rebecca; Lynch, Kathleen; Koc, Yusuf; Kapusuz, Ayfer; Brown, Catherine
TitelTalking about Mathematics Teaching: An Examination of the Use of a Multimedia Case To Stimulate the Conversation.
Quelle(2002), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cross Cultural Studies; Inservice Teacher Education; Mathematicians; Mathematics Education; Multimedia Instruction; Preservice Teachers; Professional Development; Secondary Education; Teacher Education Programs; Teacher Educators; Teaching Methods
AbstractThis study occurred as part of a project entitled Collaboration for the Enhancement of Mathematics Instruction (CEMI). CEMI is a partnership involving middle and high school mathematics teachers, university mathematicians, university mathematics teacher educators, and pre-service secondary mathematics teachers. The purpose of the study is to examine how a multimedia case is perceived by four groups of people with diverse backgrounds and common interest in mathematics teaching and learning--pre-service secondary mathematics teachers, in-service secondary mathematics teachers, university mathematicians, and mathematics teacher educators. This research also considers the interactions of these groups as they meet both online and face-to-face to discuss the multimedia case. The multimedia case study "Making Weighty Decisions" was used to assist the four cultures in understanding each other's perspectives on mathematics teaching and learning prior to beginning collaborative lesson planning. (KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: