Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKitao, Kenji; Kitao, S. Kathleen
TitelStudent-Constructed Web Pages for Intercultural Understanding.
Quelle(2001), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Uses in Education; Cultural Awareness; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Internet; Student Projects; World Wide Web; Japan
AbstractThe Internet is a resource that allows English as a Second Language (ESL) students to communicate meaningfully in English. One way to combine the Internet with teaching English is to give students a group or individual assignment to make their own Web pages. As they complete these assignments, they can develop skills in searching out resources on the Internet, gathering information, reading in English, selecting and classifying information, writing in English, organizing information, describing resources, presenting information in an appropriate manner, audience analysis, communicating with other group members, and writing HTML. One Japanese university has organized cultural Web page projects for ESL students. This paper describes the advantages and disadvantages of such assignments. Advantages include using English to communicate and learning to present and organize information effectively. Disadvantages include difficulty due to lack of experience with the Web and difficulty finding useful Web resources. The paper also reviews several student Web projects and explains how to conduct such an assignment. It concludes by listing relevant Web pages. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: