Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Edmund W.; Bridglall, Beatrice L.
InstitutionColumbia Univ., New York, NY. Inst. for Urban and Minority Education.
TitelToward a Relational Data Management System for Education.
Quelle(2003) 4, (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aptitude; Data Collection; Decision Making; Educational Research; Elementary Secondary Education; Minority Groups
AbstractThis report focuses on students who are underrepresented in the high academic achievement pool by calling attention to the important role that relational data management systems can play in educational decision making, particularly with regard to how they can be applied to closing the academic achievement gap. After explaining the need for data collection and evaluation, the report examines elements of a data gathering system, then presents examples of data management systems, looking at programs and data support resources. The report concludes that the development of relational program and student data management systems provides schools with increased capacity to document and understand the characteristics of respective inputs and outcomes by categories of students, staff, and programs in relation to differing educational contexts and circumstances. Effective data management systems can make this capacity readily available in a "user friendly" format to people at various levels in decision making. Two sidebars offer data support resources and data disaggregation tools. (Contains 15 references.) (SM)
AnmerkungenInstitute for Urban and Minority Education, Teachers College, Columbia University, Box 75, 525 West 120th Street, New York, NY 10027.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: