Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Museum of American Art, Washington, DC.
TitelCampfire Stories with George Catlin--An Encounter of Two Cultures.
Quelle(2002), (141 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian History; Art Education; Cultural Context; Heritage Education; Interdisciplinary Approach; Painting (Visual Arts); Primary Sources; Secondary Education; United States History
AbstractThis lesson plan collection focuses on attitudes and opinions held by Native Americans and European Americans about the United States. The lesson plans are arranged in four sections: (1) "Ancestral Lands" (Debating for Land; Making Treaties and Weaving Wampum; Pipestone Quarry and Westward Expansion: Whose Rock Is It Anyway); (2) "Catlin's Quest" (Inside Catlin's Head; Letters from the Frontier: Reading and Writing Primary Documents; Creating the Past: Understanding Artifacts; Connecting to the Past: Making a Memory Box); (3) "Chiefs and Leaders" (Leadership -- Past and Present: Preliminary Activity; Symbols of Power in Native American Clothing; Cracking Catlin's Code'; Quiz Show! What Were You Thinking? What Did You Say?); and (4) "Western Landscape (Native American Folklore; Mandan Buffalo Dance and You; At Home on the Prairie). Each lesson outlines educational objectives; addresses national history and language arts standards and skills and visual arts standards; suggests interdisciplinary connections and length; notes materials needed; provides content introduction; offers guided practice and independent practice activities and a wrap-up activity; and lists Internet resources. Contains a selection of George Catlin's paintings and a vocabulary list. (BT)
AnmerkungenSmithsonian Institution, American Art Museum, Washington, DC 20560. For full text: http://catlinclassroom.si.edu.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: