Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurpen, William P.; Nicholas, Ronald
InstitutionNational Park Service (Dept. of Interior), Washington, DC. National Register of Historic Places.
TitelThe Battle of Mill Springs: The Civil War Divides a Border State. Revised. Teaching with Historic Places.
Quelle(2002), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Civil War (United States); Heritage Education; Historic Sites; History Instruction; Material Culture; Middle Schools; Primary Sources; Secondary Education; Social Studies; United States History
AbstractThis teaching guide provides a teaching unit that has been adapted from materials published as part of the National Register of Historic Places'"Teaching with Historic Places" lesson plan series. The lesson describes and discusses the U.S. Civil War Battle of Mill Springs (Kentucky). The lesson plan contains eight sections: (1) "About the Lesson"; (2) "Getting Started: Inquiry Question"; (3) "Setting the Stage: Historical Context"; (4) "Locating the Site: Maps" (Ohio River Valley, 1860; Kentucky and Surrounding Region); (5) "Determining the Facts: Readings" (Kentucky's Importance; Battle of Mill Springs; Remembering Those Who Died at Mill Springs); (6) "Visual Evidence: Images" (Death of General Zollicoffer; Mill Springs Battlefield Today; Zollie Tree; Mill Springs National Cemetery); (7) Putting It All Together: Activities" (Choosing Sides; Soldiers' View; Community Action); and (8) "Supplementary Resources." (RJC)
AnmerkungenTeaching with Historic Places, National Register of Historic Places, National Park Service, 1849 C Street NW, Suite NC400, Washington, DC 20240. For full text: http://www.cr.nps.gov/nr/twhp/wwwlps/lessons/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: