Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMoreno Garcia, Teresa (Hrsg.)
InstitutionBernard Van Leer Foundation, The Hague (Netherlands).
TitelLa participacion de padres y madres en programas de desarrollo infantil temprano (Participation of Fathers and Mothers in Early Childhood Development Programs).
Quelle(2001) 16, (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheportugiesisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1566-6476
SchlagwörterChild Development; Community Organizations; Community Role; Early Childhood Education; Mothers; Multilingual Materials; Parent Child Relationship; Parent Participation; Parents; Program Descriptions; Program Evaluation; Young Children
AbstractThis Spanish- and Portuguese-language bulletin presents articles covering child development programs with varying degrees of parent involvement. As explained in the bulletin's opening editorial, the articles focus on the keys to good parenting, influences such as the programs environmental context, goals and methods on the degree and manner of parent participation, the most productive ways and locations to work with parents, and the evaluation of such programs in order to know how they work or to make decisions. The articles are as follows: (1) "Parents and Child Development"; (2) "The Ability of Parents to Value the Parent-Child Relationship" (Portuguese); (3) "Community Participation in Childhood [Programs] in Ciudad Sandino [Sandino City]"; (4) "Community Organizations of Parents: Experience from a Project in Northern Argentina"; (5) "Among Mothers: To Grow by Sharing" (in Portuguese); (6) "The Mother-GuideA Mother for Everyone"; and (7) "Assessment of Programs with Parent Participation." The bulletin concludes with a list of relevant resources. (BH)
AnmerkungenBernard van Leer Foundation, P.O. Box 82334, 2508 EH, The Hague, The Netherlands. Tel: 31-70-351-2040; Fax: 31-70-350-2373; e-mail: registry@bvleerf.nl. For full text: http://www.bernardvanleer.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: