Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeone, Ron
TitelOffense and Harm as Predictors in a Third-Person Effect Variation Study.
Quelle(2001), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFilms; Higher Education; Mass Media Effects; Mass Media Role; Media Research; Predictor Variables; Sexuality; Student Attitudes; Violence
AbstractThe purpose of this study is to examine how personal offensiveness to, and perceived harmfulness of, violent and sexual film content relates to the setting of minimum age limits for viewing movies containing examples of each. Using third-person effect as a theoretical framework, a 2x2 experiment was conducted. Subjects, undergraduate students in introductory film studies courses at a public northeastern United States university, were asked to assess how harmful they believed what they viewed was, and instead of responding to "effects on self" items, subjects indicated levels of personal offensiveness to the material. It is hypothesized that subjects will find sex more offensive than violence, and personal offensiveness will outweigh perceived harmfulness as affecting behavior (setting a minimum age limit for viewing). Findings are mixed: although sex appears to not be more offensive than violence, personal offensiveness does seem to outweigh perceived harmfulness when setting a minimum age limit for viewing sexual and/or violent movie content. (Contains 55 references, 5 notes, and 8 tables of data.) (Author/RS)
AnmerkungenFor full text: http://list.msu.edu/archives/aejmc.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: