Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrew, Christine R.
TitelWomen Returning To Study Mathematics: An Epistemological Journey?
Quelle(1999), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Epistemology; Females; Feminism; Foreign Countries; Mathematicians; Mathematics Education; Postsecondary Education
AbstractThe societal perception that mathematics is absolute and infallible reinforces a transmission pedagogy and is considered to be a major stumbling block for women returning to study mathematics. Children at risk in mathematics are found to rely on rules and procedures and similar findings are evident with adults. A reliance on rules is consistent with an epistemological perspective that knowledge is absolute and external to the self. This paper is work in progress on the usefulness of two feminist epistemological frameworks to understand the experiences of women returning to study mathematics. Two contexts in the further education sector are included in the study, a Community House and a TAFE college. (Contains 47 references and 8 tables.) (Author)
AnmerkungenFor full text: http://www.aare.edu.au/99pap/bre99404.htm.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: