Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSanders, James R.
TitelEvaluating School Programs: An Educator's Guide. Second Edition.
Quelle(2000), (92 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7619-7503-9
SchlagwörterLeitfaden; Administrators; Communication (Thought Transfer); Data Analysis; Data Collection; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Program Evaluation; Teachers
AbstractThis guide was written to provide basic program evaluation principles and procedures to aid educators in planning and conducting evaluations of school programs. Examples help the reader gain competence and confidence in program evaluation. The guide is meant to serve as a reference as the program evaluator conducts the five tasks of program evaluation. The chapters are: (1) "Why Evaluate Your School Programs?"; (2)"Focusing the Evaluation"; (3) "Collecting Information"; (4) "Organizing and Analyzing Information"; (5) "Reporting Information"; and (6) "Administering the Evaluation." Three resources contain an annotated bibliography of seven sources, a taxonomy of cognitive objectives, and the Joint Committee Standards for Program Evaluation. (Contains 29 references.) (SLD)
AnmerkungenCorwin Press, Inc., 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320 (clothbound: ISBN-0-7619-7502-0; paperback: ISBN-0-7619-7503-9). Tel: 805-499-9734; Fax: 800-4-1-SCHOOL; e-mail: order@corwinpress.com; Web site: www.corwinpress.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: