Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldman-Segall, Ricki; Beers, Maggie; de Castell, Suzanne; Bryson, Mary; Reilly, Brian
TitelHow the Construction & Analysis of Digital Movies Support Theory-Building.
Quelle(1999), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Educational Media; Educational Research; Educational Technology; Educational Theories; Films; Information Technology; Multimedia Materials; Nonprint Media; Visual Aids
AbstractThis paper brings together four short discussions that focus on how the construction and analysis of digital movies support theory-building, and whether that theory-building is equitable. Researches who have used digital media extensively over the last decade address how participants in studies using digital media become collaborators and co-authors of rich-media texts, and how readers and viewers are also invited to partake in the construction of the story being created. The underlying premise of this panel is that the creation of digital movies is a social experience very much affecting and affected (and sometimes thwarted) by the cultures in which they are created. Topics include: "How Teaching & Learning Change Using Media-Rich Texts: Design Teams Using Ethnographic Methods & Tools" (Ricki Goldman-Segall); "Cultural Readings of Digital Texts: A Media-Based Approach to Foreign Language Teaching & Learning" (Maggie Beers); "New Research Tools/Gender and Society" (Suzanne de Castell and Mary Bryson); and Creating Interactive Representations of Student Multimedia Work: Ethnomultimediography" (Brian Reilly). (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: