Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorden, Victor M. H.; Dalphin, John F.
TitelSimulating the Effect of Student Profile Changes on Retention and Graduation Rates: A Markov Chain Analysis. AIR 1998 Annual Forum Paper.
Quelle(1998), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Persistence; College Students; Credits; Enrollment; Grade Point Average; Graduation; Higher Education; Markov Processes; Models; Predictor Variables; School Holding Power; Simulation; Student Characteristics; Universities
AbstractThis study used Markov chain matrices to simulate the effect of varying degrees of change in student characteristics on retention and graduation rates. Data were applied to a 1-year enrollment transition matrix that tracks how students of each class level progress into the same or higher class levels, to a completed degree, or to non-returning status. The results indicated that there are large, initial differences in graduation rates according to grade-point average (GPA) and course credit-load differences among students. Despite the strong association between grades and retention, this analysis indicated that even a 25 percent upward shift in grade distribution increased the total graduation rate by only 2.4 percent. A shift in 25 percent of students toward higher credit-load categories resulted in a total increase in the graduation rate of less than 1 percent. The simulation demonstrates that even significant changes in the distribution of students by GPA and course credit-load do not yield significant changes in graduation rates. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: