Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasche, J. Gowert
TitelWhen Children Tell Less Than Before: The Separation Process of 10 to 16 Year Old Adolescents.
Quelle(1998), (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescent Development; Adolescents; Age Differences; Developmental Stages; Fathers; Foreign Countries; Mothers; Parent Child Relationship; Personal Autonomy; Self Disclosure (Individuals); Germany
AbstractIt has been suggested (Youniss and Smollar, 1985) that the re-negotiation of the parent-adolescent relationship involves processes of separation and connectedness, with separation characterized, among other indicators, as the withdrawing of information by adolescents in order to establish territories that are unsupervised by the parents. This study investigated two cross-sectional samples of 1,494 German adolescents from 10 to 16 years of age for self-disclosure to parents. Results from interviews revealed a decline with age in adolescents' disclosures towards parents. Adolescents disclosed their spare time activities and their personal thoughts more to mothers than to fathers, and disclosed spare time activities more frequently than personal thoughts. The disclosures to mothers were especially frequent concerning spare time activities, and for female adolescents. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: