Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKing, Kendall A.
TitelInspecting the Unexpected: Language Status and Corpus Shifts as Aspects of Language Revitalization.
Quelle(1998), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Contrastive Linguistics; Diachronic Linguistics; Foreign Countries; Irish; Language Maintenance; Language Planning; Language Role; Language Variation; Maori; Quechua; Uncommonly Taught Languages
AbstractDrawing on the growing literature on language revitalization initiatives and examples of one Andean initiative in particular, the essay attempts to synthesize some common language corpus and language status transformations that threatened languages undergo during the process of revitalization. Specifically, it looks at the often unexpected changes that have accompanied revitalization initiatives for three well-known threatened languages (Maori, Irish, and Hualapai) and discusses in detail a fourth case, efforts to revitalize Quechua in southern Ecuador. After exploring the commonalities across these contexts, the parallels and contrasts between the processes of language vitalization and language death are considered. Implications for language planners and revitalization advocates are outlined. Contains 43 references. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: