Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarper, Marilyn
InstitutionERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Bloomington, IN.
TitelIncluding Historic Places in the Social Studies Curriculum. ERIC Digest.
Quelle(1997), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBuilt Environment; Educational Resources; Elementary Secondary Education; Heritage Education; Historic Sites; History Instruction; Local History; Material Culture; National Standards; Primary Sources; Realia; Social Studies; State History; United States History
Abstract"Teaching with Historic Places" is a program administered by the National Park Service's National Register of Historic Places that identifies ways teachers can share the stories that historic places have to tell. The program creates classroom-ready educational materials based on properties that are listed in the National Register of Historic Places. To date there are 55 published lesson plans with an additional 43 in development for publication. The lessons feature well-known landmarks like Gettysburg (Pennsylvania) and Manassas (Virginia). They also present units about lesser know sites like the Mandan and Hidatsa villages in the Knife River valley of North Dakota and the "Black Metropolis" of southside Chicago (Illinois). The program meets the requirements of the National Council for the Social Studies "Curriculum Standards for the Social Studies." In addition, professional development for teachers and preservation personnel is available. The inservice program includes published materials and training activities. (JH)
AnmerkungenERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, 2805 East Tenth Street, Suite 120, Bloomington, IN, 47408; phone: 800-266-3815.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: