Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBallingall, Peter
TitelLanguage Awareness in Teacher Training: A New Zealand Example.
Quelle(1994), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducation Majors; Educational Policy; Elementary Education; Elementary School Teachers; FLES; Foreign Countries; Higher Education; Language Attitudes; Maori; Metalinguistics; Public Policy; Second Language Instruction; Second Languages; Surveys; Teacher Education; Uncommonly Taught Languages; New Zealand
AbstractA survey of 781 elementary school teacher trainees at the University of Waikato (New Zealand) was undertaken to examine students' language background and indicators of language knowledge and language awareness, including: fluency in a language other than English; students' perceptions of their own second language fluency; exposure to foreign and community languages in high school; and initiation or continuation of language study as part of teacher training. Results indicate most students were monolingual but wished to extend their linguistic knowledge. However, few were studying a foreign language, in part due to scheduling difficulties. All had brief compulsory study in Maori, which some had pursued. Empathy and interest motivates students to use Maori in class. Contains 11 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: