Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBishop, Joyce Wolfer
TitelMiddle School Students' Understanding of Mathematical Patterns and Their Symbolic Representations.
Quelle(1997), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Algebra; Concept Formation; Educational Strategies; Junior High Schools; Knowledge Representation; Learning Strategies; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Middle School Students; Middle Schools; Models; Patterns in Mathematics; Problem Solving
AbstractThis study explores seventh- and eighth-grade students' thinking about mathematical patterns. Interviews were conducted in which students solved problems about sequential perimeter and area problems modeled with pattern blocks and tiles, generalized the relationships related to the patterns and represented the relationships symbolically, identified other valid symbolic expressions of the pattern, and encountered equation-evoking situations. Research questions pertained to the strategies middle school students use to reason when solving pattern problems, symbolic representations the students develop, the students' interpretations of symbolic representations, and the students' strategies for solving equation-evoking situations. The results of this study support the use of mathematical patterns to promote algebraic reasoning and provide descriptions of middle school students' reasoning as they engage in solving a specific type of pattern problem. Findings also suggest that experience exploring the relationships in sequential perimeter and area patterns may help students develop an appreciation for the meaning of expression. Contains 16 references. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: