Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarrison, Michael
InstitutionFairfax County Park Authority, Fairfax, VA.
TitelArchaeology: Walney. Revised Edition.
Quelle(1996), (64 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Ancient History; Archaeology; Critical Thinking; Critical Viewing; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Material Culture; Primary Sources; Scientific Methodology; Social Studies; Virginia
AbstractThis unit, consisting of 12 multi-activity lessons, was designed to accompany a field trip to Walney, a park site near Centreville, Virginia, but may be adapted for independent use. The unit focuses on the task of an archaeologist. Archaeological sites, artifacts, and historical records are examined by students in order to develop an understanding of the work of an archaeologist, and to experience the archaeological process. The stories which artifacts can unfold are explored through the use of archaeological techniques. Each lesson includes objectives, notes to the teacher, materials, and activities. Enrichment suggestions and reproducible student activity and discussion sheets are provided for several lessons. Contains 14 references for further reading. (MM)
AnmerkungenOutreach and Educational Support, Fairfax County Park Authority, 3701 Pender Drive, Fairfax, VA 22030 ($7).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: