Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVirginia State Dept. of Historic Resources, Richmond.
TitelWindow on the Past, Threshold to the Future: Virginia Archaeology Month. Teacher's Guide.
Quelle(1995), (73 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Ancient History; Anthropology; Archaeology; Elementary Secondary Education; Folk Culture; Heritage Education; Material Culture; Popular Culture; Realia; Social Studies; Virginia
AbstractThis teacher's guide provides materials and suggestions for including archaeology in the classroom as a way to develop interdisciplinary lessons and excite curiosity in students. Archaeology can be used to build knowledge and skills in a number of subject areas. The booklet is divided into the following sections: (1) Introduction; (2) "What is Archaeology?"; (3) "More than Meets the Eye"; (4) "Tracing the Foot Steps of an Archaeologist"; (5) Suggested Readings; (6) Resource Material; (7) Speakers Directory; and (8) Share Your Activity Ideas. Activities deal with archival research, survey, chronology, artifacts, observation and inference, and preservation. (EH)
AnmerkungenDepartment of Historic Resources, 221 Governor Street, Richmond, VA 23219.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: