Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGershon, Richard C.; und weitere
TitelAnalyzing Multiple Choice Tests with the Rasch Model: Improving Item Calibrations by Deleting Person-Item Mismatches.
Quelle(1994), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdaptive Testing; Computer Assisted Testing; Difficulty Level; Elementary Education; Estimation (Mathematics); Goodness of Fit; Item Banks; Item Response Theory; Multiple Choice Tests
AbstractA 1992 study by R. Gershon found discrepancies when comparing the theoretical Rasch item characteristic curve with the average empirical curve for 1,304 vocabulary items administered to 7,711 students. When person-item mismatches were deleted (for any person-item interaction where the ability of the person was much higher or much lower than the difficulty of the item), the difference between the theoretical and empirically produced curves was decreased. This paper describes a replication of that original study, using data obtained from an administration of the California Achievement Test to students in the Minneapolis (Minnesota) public schools. When person-item mismatches were deleted, item calibrations improved regardless of the grade level. The results are discussed with an emphasis on the importance of selectively deleting data when the primary goal of the analysis is to obtain the most accurate item difficulty estimates possible. This research is of particular importance for testing organizations that use item banks or computerized adaptive testing. (Contains one table, six figures, and eight references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: