Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZimmerman, Mary Ann
InstitutionJordan School District, Sandy, UT.
TitelUtah Prehistory: Social Studies & Talent Training, Seventh Grade.
Quelle(1987), (79 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; American Indian History; American Indian Studies; American Indians; Archaeology; Built Environment; Grade 7; Heritage Education; Junior High Schools; Material Culture; State History; Tribes; Utah
AbstractThis unit examines early life in Utah from about 10,500 BC until 1550 AD. Early human culture and changes in lifestyle during the Paleoindian, Archaic, and Formative periods are foci of the unit. The first period studied is the Paleoindian when humans first came to the North American continent and then to Utah and covers the period from 18,000 BC to 6,500 BC. The Archaic Period follows from 8500 BC to 500 BC. The Formative Period includes the early Anasazi 500 BC to 500 AD, the Anasazi Middle Pueblo from 500 AD to 750 AD, the Pueblo I Anasazi from 750 AD to 900 AD, the Pueblo II Anasazi from 900 AD to 1100 AD, and the Pueblo III Anasazi from 1100 AD to 1275 AD. The Fremont Culture developed from 500 AD to 1200-1300 AD. The Paiute, Gosiute, and Shoshone peoples arrived in Utah about 1100 BC, while the Navaho and Apache arrived around 1500 AD. The purpose of the unit is to present the chronology of the prehistoric Indian in Utah and develop an appreciation of the rich cultural background of the state. A listing of archaeological sites in the state is included, along with activities to supplement the text. (EH)
AnmerkungenJordan School District, 9361 South 300 East, Sandy, UT 84070.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: