Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZimmerman, Mary Ann
InstitutionJordan School District, Sandy, UT.
TitelUtah Prehistory: Social Studies & Talent Training. Fourth Grade.
Quelle(1987), (68 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; American Indian History; American Indian Studies; American Indians; Archaeology; Built Environment; Grade 4; Heritage Education; Intermediate Grades; Material Culture; Social Studies; Tribes; Utah
AbstractThis unit focuses on the Paleoindian migration into the American continent, with a special focus on those who became the Native Americans of Utah. The unit is divided into specific archaeological periods. The first period studied is the Paleoindian from 10,500 BC to 6500 BC. The Archaic Man Period extends from 6500 BC to 0. The Formative Period includes the early Anasazi 500 BC to 500 AD, the Anasazi Middle Pueblo 500 AD to 900 AD, and Anasazi Late Pueblo 900 AD to 1275 AD. The Fremont Culture developed from 500 AD to 1200-1300 AD. The Paiute, Gosiute, and Shoshone peoples arrived in Utah about 1100 BC, and the Navaho and Apache arrived around 1500 AD. The purpose of the unit is to present the chronology of the prehistoric Indian in Utah, develop an appreciation of the rich cultural background of the state, and encourage efforts to protect Indian sites. A listing of archaeological sites in the state is included, along with activities to supplement the text. (EH)
AnmerkungenJordan School District, 9361 S. 300 E., Sandy, UT 84070.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: