Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeier, Jean
InstitutionMercer County Community Coll., Trenton, NJ.
TitelMath on the Job. P.R.I.D.E. People Retraining for Industry Excellence.
Quelle(1995), (138 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Behavioral Objectives; Competency Based Education; Curriculum Guides; Instructional Materials; Labor Force Development; Learning Activities; Literacy Education; Mathematical Applications; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Mathematics Skills; Numeracy; Workplace Literacy
AbstractThis guide, part of a series of workplace-developed materials for retraining factory workers, provides teaching materials for a workplace mathematics course. The course is a review of basic number concepts focused on helping participants to understand the meaning of numbers and arithmetic operations. The introductory materials include a course outline, course objectives, a topical outline, information on course length and continuing education units, and resources. Lesson plans for 12 sessions are provided on the following topics: math anxiety, place value, multiplication and division tips, addition and subtraction shortcuts, problem solving, whole number operations, rounding, estimation, decimal operations, decimals in job-related situations, decimal applications, tolerance, radius and diameter, fractions and mixed numbers, converting fractions to decimals, reading a fractional inch scale, screw measurement, metric and English systems, percents, graphs, charts, paychecks, benefits, ratio and proportion. The session materials include objectives, topics, methods, evaluation criteria, a pretest and a posttest, information sheets, and handouts. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: