Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNusz, Nancy J.
InstitutionOregon Historical Society, Portland.
TitelMexican American Traditional Arts and Culture. Student Magazine and Curriculum Guide. Oregon Folklife Classroom Series.
Quelle(1994), (31 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Cross Cultural Studies; Elementary Secondary Education; Folk Culture; Geographic Concepts; Hispanic American Culture; Instructional Materials; Maps; Material Culture; Mexican Americans; Multicultural Education; Social Studies; Oregon
AbstractThis student magazine gives maps and a geographic description of Umatilla and Morrow counties in Oregon, paying particular attention to those features that attracted various ethnic groups, and especially Mexican Americans, to this location. Topics presented are: "Ethnic Communities"; "Ethnic Folklife"; "Traditional Foods"; "Traditional Crafts"; "Celebrations"; "Religious Celebrations"; and "Music and Dance"; and "Community Life." Vocaulary words, highlighted in the text, are defined in the glossary. Student readers are invited to interview local immigrants from each of the Mexican states shown on an included map to determine the geography and traditions of Mexico. The magazine concludes with a word search of the highlighted text words. The curriculum guide gives suggestions for classroom activities related to each of the magazine topics. Emphasis is upon student understanding of personal family tradition in comparison to, or in context of, Mexican American traditions. Use of local human and material resources is encouraged. (MM)
AnmerkungenOregon Folk Arts Program, 1200 S.W. Park Avenue, Portland, OR 97205 (free with order of student magazine).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: