Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMessick, Samuel
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelValidity of Psychological Assessment: Validation of Inferences from Persons' Responses and Performances as Scientific Inquiry into Score Meaning. Research Report RR-94-45.
Quelle(1994), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConstruct Validity; Criteria; Educational Assessment; Hypothesis Testing; Matrices; Performance Based Assessment; Psychological Testing; Scores; Statistical Inference; Test Use
AbstractThe traditional concept of validity divides it into three separate types; content, criterion, and construct validities. This view is fragmented and incomplete, failing to take into account evidence of the value implications of score meaning as a basis for action and of the social consequences of score use. The new unified concept of validity interrelates these issues as fundamental aspects of a more comprehensive theory of construct validity addressing both score meaning and social values in test interpretation and use and integrating content, criteria, and consequences into a construct framework for empirically testing rational hypotheses about score meaning and relevant relationships. Six distinguishable aspects of construct validity are highlighted. These are: (1) content; (2) substantive; (3) structural; (4) generalizability; (5) external; and (6) consequential. These six aspects function as the general validity criteria for all educational and psychological measurement, including performance assessments, discussed in detail because of their increased use. One figure illustrates validity as a progressive matrix. (Contains 32 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: