Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenry, Linnea Margaret
TitelOral Dialog Journals: A Learner-Centered Approach.
Quelle(1994), (84 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Adult Students; Audiotape Recordings; Comparative Analysis; Dialog Journals; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Language Attitudes; Language Usage; Oral Language; Second Language Instruction; Spanish; Student Attitudes; Student Centered Curriculum; Student Journals; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Written Language; Morocco
AbstractThis paper examines the use of oral dialogue journals as an integral part of foreign language instruction. It discusses the strengths and weaknesses of oral (audiotape) journals, and compares them to written journals. The paper then explores the use of oral dialogue journals in the teaching of English as a Foreign Language (EFL) to adult students in Morocco and in the teaching of intermediate Spanish at the college level. Teacher and student opinions on the efficacy of oral dialogue journals are then examined. In addition to providing opportunities for students to gain in knowledge and awareness of oral and aural aspects of a second language, oral journals were found to significantly enhance the relationship between the teacher and student, to increase the students' level of confidence, and to allow students to develop ways to work on aspects of language acquisition consistent with their individual goals and learning styles. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: