Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchiller, Susan
TitelTemporality and Affect: Useful Starting Points in Interpretation.
Quelle(1991), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffective Behavior; Case Studies; Emotional Response; Films; Higher Education; Memory; Reader Response; Reader Text Relationship; Reading Research; Schemata (Cognition)
AbstractEmpirical research into reading theory suggests people begin a reading transaction with an affective response and then primarily rely on memory. They may elect to use imagination as an option to influence the process, but when the affective response is overwhelming, the imagination lies dormant while memory dominates the transaction. A research project juxtaposed the transactions of two students who were overwhelmed by Yukio Mishima's film, "The Rite of Love and Death." One student imaginatively placed herself into a schema as a means of locating meaning, while the other student relied on known narrative constructs. Both students evaluated their transactions and considered them essential parts of meaning. Affective starting points appear to promote analysis and understanding of cultural and historical influences in reading and writing tasks, and in such a function support a contextual basis for making meaning. (Author/SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: