Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Brien, Judith A.; Tracy, Dyanne M.
TitelThe Effects of Female Mathematician Role Models on Eighth- and Ninth-Grade First-Year Algebra Students.
Quelle(1991), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Career Choice; Career Education; Females; Mathematicians; Mathematics Education; Program Descriptions; Role Models; Student Attitudes
AbstractIn the United States female and male students supposedly have the same educational opportunities. Females continue to score below male students on the mathematics portions of standardized tests and less frequently choose mathematics-oriented careers. In this experimental study (n=95), 47 first-year algebra students participated in a month-long Specialized Supplementary Curriculum Component (SSCC). The SSCC included exposure to three female speakers who used mathematics in their careers and four lectures with follow-up activities about historical female mathematicians. Data for the control group (n=48) and the experimental group (n=47) were analyzed using one-tailed t-tests. Results indicated that students' attitudes toward careers in mathematics and the personal importance of mathematics were significantly improved. Students' attitudes also reflected less stereotyping of mathematics as a male domain. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: