Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOlsen, Susan
InstitutionThresholds, Chicago, IL.
TitelEnhancing Employability: A Curriculum To Prepare Psychiatrically Disabled Youth for Community Employment.
Quelle(1990), (102 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Career Exploration; Curriculum Guides; Diagnostic Teaching; Emotional Disturbances; Interpersonal Competence; Interviews; Job Search Methods; Job Skills; Lesson Plans; Mental Disorders; Multiple Disabilities; Prevocational Education; Psychoeducational Methods; Self Concept; Teaching Methods; Young Adults
AbstractThe manual provides a guide to the pre-vocational curriculum for older adolescents and young adults with mental illness offered at Thresholds, a psychiatric rehabilitation center in Chicago. Noted is the common presence of additional handicaps in this population, such as poor reading ability. A psychoeducational clinical teaching approach is emphasized, addressing specific issues faced by persons with mental illness. Fourteen topics are covered, with objectives, an outline, correlated individual activities, activity sheets, and resource materials. Sample topics are as follows: understanding self-concept and how it affects job success; employability skills that have the greatest effect on starting and keeping a job; relating personal interests to career planning; setting career goals and making realistic job choices; learning how to get along with co-workers; job-seeking steps; the job interview; understanding the supervisor's job role and learning ways to interact appropriately; and the correct way to terminate a job. Contains 14 references. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: