Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPereira-Mendoza, Lionel (Hrsg.); Quigley, Martyn (Hrsg.)
InstitutionCanadian Mathematics Education Study Group.
TitelCanadian Mathematics Education Study Group = Groupe Canadien d'etude en didactique des matematiques. Proceedings of the Annual Meeting (St. Catharines, Ontario, Canada, May 27-31, 1989).
Quelle(1990), (149 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Calculus; College Mathematics; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Geometry; Mathematical Concepts; Mathematical Linguistics; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Tests; Proof (Mathematics); Secondary School Mathematics; Canada
AbstractThese conference proceedings include two invited lectures, four working group reports, five topic group reports, a list of participants, and a list of previous proceedings. The invited lectures were: "Teaching Mathematical Proof: Relevance and Complexity of a Social Approach" (Nicolas Balacheff) and "Geometry Is Alive and Well!" (Doris Schattschneider). The topics of the working group reports were: (1) using LOGO-based software (Benoit Cote, Sandy Dawson); (2) using the Computer Algebra Systems (Eric Muller, Stan Devitt); (3) aspects of communication and other functions of language used in mathmematics (David Pimm); and (4) using research methods of mathematical conceptions based on constructivism (Rafaella Borasi, Claude Janvier). The topic groups dealt with: computer uses in the elementary classroom (W. George Cathcart); constructions of fundamental mathematical concepts and the kindergartner's construction of natural numbers (Jacques Bergeron, Nicolas Herscovics); multicultural influences (Linda Davenport); meaning of grades assigned by teachers (Rose Traub et al.); and a discussion (not presented in this document) of the results of the 1988 International Assessment of Educational Progress Study (Dennis Raphael). Appended are lists of proceedings participants and of previous proceedings available through ERIC. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: