Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOregon State Dept. of Education, Salem. Div. of Curriculum and School Improvement.
Titel"How Well Do They Match?" Correlation Paper on The Oregon Mathematics Comprehensive Curriculum Goals and The National Council of Teachers of Mathematics Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics.
Quelle(1989), (35 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Guides; Educational Objectives; Elementary School Mathematics; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Mathematics Curriculum; Mathematics Materials; Mathematics Skills; Secondary School Mathematics; Standards
AbstractThis report compares the Oregon Mathematics Comprehension Curriculum Goals (CCG) with the National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. After discussing the philosophical positions of the two documents, three sections comparing the two by level are presented. Each standard from the NCTM Standards document and the related content strands of the CCG are listed by number; a rating is provided to indicate how the Oregon goals match the NCTM Standards. This report concludes that the two documents are very similar in philosophy and that they both make a strong case for learning mathematics actively through "doing" mathematics. Topics of the Oregon goals that need to be strengthened are identified. (YP)
AnmerkungenOregon State Department of Education, Publications and Multimedia Center, 700 Pringle Parkway, Salem, OR 97310-0290 ($3.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: