Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew Mexico State Univ., Las Cruces.
TitelDeveloping Math Learning Skills: A Parallel Support Course for the Math-Anxious College Student.
Quelle(1989), (104 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; College Mathematics; Course Content; Course Descriptions; Courses; Females; Higher Education; Mathematics Achievement; Mathematics Anxiety; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Materials; Mathematics Skills; Minority Groups; Remedial Mathematics; Remedial Programs; Test Anxiety
AbstractAnxiety toward mathematics is a persistent barrier to successful completion of a college degree for women and minorities. This program adapted materials and philosophies from other programs to meet the needs of students identified as impaired by mathematics anxiety in their pursuit of a college education. The program addresses both influencing students' attitudes and behavior and seeking to make changes in the standard learning environment. The background and objectives of the program are described. The 12 lessons included concern (1) Introductions and overview of math anxiety; (2) Collecting data and recording feelings toward math; (3) Examining math myths; (4) Developing a math vocabulary; (5) Reading mathematics; (6) Introducing problem solving; (7) Reducing test anxiety; (8) Evaluation; (9) Translating English into mathematics; (10) Discovering structure underlying algorithmic story problems; (11) Reviewing structure of algebra; and (12) Preparing for and taking examinations. In each lesson, the rationale, objectives, materials, activities, evaluation, and handouts are provided. The appendices contain materials on tutor information, student activities, and questionnaires. (YP)
AnmerkungenWEEA Publishing Center, Educational Development Center, Inc., 55 Chapel Street, Newton, MA 02160 ($5.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: